پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي

ایرانگردی

ادامه فیلمبرداری «احمد بای» در الجزایر

مجید میرفخرایی آخرین وضعیت ساخت فیلم سینمایی «احمدبای» در الجزایر را تشریح کرد.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس سینما و تلویزیون درباره آخرین وضعیت ساخت فیلم سینمایی «احمد بای» گفت: فیلمبرداری فیلم تاریخی «احمد بای» که لوکیشن‌های آن در الجزایر است با موفقیت ادامه دارد.

وی افزود: فیلمبرداری در دکور شهرک سینمایی الجزیره بنام سیا دیسی و لوکیشن های قصر «احمد بای» ادامه دارد و ساخت دکورها و لباس ها نیز بصورت همزمان در حال انجام است و تورج منصوری مدیر فیلمبرداری و جمال شورجه کارگردان فیلم ، مشغول ثبت لحظه‌های تاریخ الجزایر هستند.

میرفخرایی بیان کرد: این نوع همکاری‌ها نشانگر مهارت متخصصین سینمای ایران در عرصه بین‌المللی است، با امید اینکه از این طریق صنعت سینمای ایران شکوفاتر شود تا سینمای ایران بجای روی آوردن به فیلم‌های سبک و نوعی از فیلم فارسی به این سمت وسو گرایش پیدا کند.

میرفخرایی گفت: تهیه کننده این فیلم سمیرا حاجیلانی از کشور الجزایر است و در حال حاضر گروه پیش تولید لوکیشن‌های جنگ تاریخی فرانسه و الجزایر را شروع کرده است.

«احمد بای» یکی از سرداران استقلال الجزایر در زمان رویارویی با حمله فرانسوی‌ها است.

این فیلم تولید مشترک سینمای ایران و الجزایر است و تقریباً تمامی بازیگران و تهیه‌کننده فیلم از سینمای الجزایر انتخاب شده است.

برخی از عوامل پشت دوربین «احمد بای» عبارتند از: کارگردان: جمال شورجه، تهیه‌کننده: سمیره حاج جیلانی، مدیرهنری: مجید میرفخرایی، مدیر فیلمبرداری: تورج منصوری، مدیر چهره‌پردازی: کامران خلج، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: شادی زیدان از لبنان، مدیر صدابرداری: احمد صالحی.

 

ف ا / س م

این مطلب را به اشتراک بگذارید